Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 6 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
beginners vraagjes

 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> Detector Talk -> Detectorinfo
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
jaar2000
Ijzeren lid (0+ postings)


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 2

Browser: firefox 3.0
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ha beste mensen. Ik ben nieuw in dit wereldje en zou graag is wat advies willen.

In mijn kindertijd ben ik al eens bezig geweest met een metaaldetector ik weet niet meer het merk maar ik dacht dat deze toen 50 gulden kosten bij de Tandy. Een speelgoed ding dus.
Maar ik vond in een stuk bos er wel wat lege hulzen en andere metalen mee.

Ik wil nu wat serieuzer aan de slag en een reden hebben om naar buiten te gaan. Ik heb mijn oog laten vallen op de XP ADX100. Weet iemand of dit een goede detector is? of heeft iemand een ander advies?

Mijn 2e vraag is hoe gevaarlijk is het zoeken naar onbekende metalen? Ik zoek geen militair spul maar ik weet dat er in het stuk bos waar ik wil gaan zoeken ooit een mortiergranaat is gevonden. Wat als je daar met je schepje in steekt. Is er ooit een metaalzoeker de lucht in gegaan? Ik heb er nooit iets over gelezen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
blingbling
Ijzeren lid (0+ postings)


Geregistreerd op: 20-5-2007
Berichten: 7
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Browser: firefox 2.0
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

niet je schepje erin steken, maar er laagje voor laagje grond vanaf halen. Dat lijkt mij iig het veiligste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Gast






Browser:
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jaar2000,

Welkom op dit forum. Ik heb ervaring met de XP ADX 200 en ben er heel tevreden over. De XP detectoren gaan heel diep, maar zijn wat minder is het wegfilteren van ijzer(discriminatie). Dat betekent dat je soms extra moet graven. Na verloop van tijd leer je de piepjes kennen en weet je wanneer je interessante metalen onder je schotel hebt.

Wat betreft je 2e vraag: Het is nu eenmaal zo dat we als zoekers zo nu en dan oorlogstuig vinden. Sommigen zijn er speciaal naar op zoek, maar de meeste zoekers vinden liever wat anders.

Mocht je ooit scherpe munitie en explosieven vinden blijf er dan vanaf en waarschuw de politie, vooral als er regelmatig mensen in de buurt komen. Ga niet met deze rommel lopen zeulen. Ik heb overigens nog niet gehoord dat een zoeker de lucht is ingegaan, alleen gekken die die boel opgraven en mee naar huis nemen.

Ik heb ooit een pistool gevonden en dit aangegeven bij de politie.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


In ieder geval veel succes met de hobby, je kan hier met al je vragen terecht.

fun

Rob
Naar boven
Google DC zoeken

Auteur Bericht
jaar2000
Ijzeren lid (0+ postings)


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 2

Browser: firefox 3.0
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Blingbling en Rob bedankt voor jullie reacties.

Voor de betaalbare detectoren moet je dus keuzes maken welke eigenschappen het belangrijkst voor je is. Er bestaat blijkbaar geen ideale detector die alle goede eigenschappen in zich heeft.. Voor mij is diepgang belangrijker dan discriminatie. Dan maar wat meer scheppen achja ik heb gelukkig een goede rug.

De XP ADX 200 is €200,00 duurder dan zijn kleine broertje ADX 100 je krijgt er iets meer diepgang voor terug. Is dit dan ook echt het geld waard? Ik wil af en toe is gaan zoeken maar wil niet al teveel tijd aan deze hobby besteden.

Er wordt bij de XP ADX 100 detector een 22,5 cm schotel meegeleverd is deze schotel te groot om op strandjes te gaan zoeken? Ik zal voornamelijk zoeken in het bos en wil af en toe ook is een strandje mee pikken..

Natuurlijk zal ik nooit met scherpe munitie gaan slepen ik heb hier gelukkig geen interesse in. Maar als je iets vind waarom zou ik dan de politie bellen dan moet je weer een verklaring gaan afleggen. Ik denk dat de politie en de gemeente er ook niet blij mee zal zijn en de kans is dan groot dat ze het gaan verbieden. Ik zal het gat gewoon weer dicht maken en lekker laten liggen.

Groetjes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
wesley
Zilveren lid (750+ postings)


1


Geregistreerd op: 19-3-2006
Berichten: 793
Woonplaats: utrecht
Browser: chrome 96.0
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een goede discriminatie is echt wel belangrijker dan diepgang, een combi van die twee is nog belangrijker, maar dan word het al lastiger en kom je al snel uit in de duurdere klasse md. Je kan beter ondiep graven naar iets waardevols dan diep naar iets nutteloos. Dat vind ik dan....Wens je veel succes met je keuze en uiteraard met de hobby...pas op!!!! erg verslavend..
Groeten Wes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
PeerkeOosterhout
Ijzeren lid (0+ postings)


Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 1
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Browser: firefox 3.0
BerichtGeplaatst: Za Mei 30, 2009 20:14    Onderwerp: Meld dode link Reageer met quote

SpacerBekijk de originele posting in een nieuw scherm.
jaar2000 schreef:
Ha beste mensen. Ik ben nieuw in dit wereldje en zou graag is wat advies willen.

In mijn kindertijd ben ik al eens bezig geweest met een metaaldetector ik weet niet meer het merk maar ik dacht dat deze toen 50 gulden kosten bij de Tandy. Een speelgoed ding dus.
Maar ik vond in een stuk bos er wel wat lege hulzen en andere metalen mee.

Ik wil nu wat serieuzer aan de slag en een reden hebben om naar buiten te gaan. Ik heb mijn oog laten vallen op de XP ADX100. Weet iemand of dit een goede detector is? of heeft iemand een ander advies?

Mijn 2e vraag is hoe gevaarlijk is het zoeken naar onbekende metalen? Ik zoek geen militair spul maar ik weet dat er in het stuk bos waar ik wil gaan zoeken ooit een mortiergranaat is gevonden. Wat als je daar met je schepje in steekt. Is er ooit een metaalzoeker de lucht in gegaan? Ik heb er nooit iets over gelezen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.


Beste jaar 2000,

op je vraag 2 kan ik wel wat zeggen. Als je weet dat er wat kan liggen door de bekendheid van eerdere vondsten neem dan geen risico. Dat wil zeggen dat je je niet moet laten tegen houden. Neem wat veiligheidsmaatregelen als je weet of denkt dat je op terrein zit waar met name in de 2e wereldoorlog is gevochten of is gebombardeerd. Ik zelf bijvoorbeeld heb naast een schep ook een soort lang steek ijzer met een handvat en aan de voorkant zit een soort scherpe guts. Ik neem een redelijke marge en begin op ongeveer 15-20 cm rondom te steken van buiten schuin naar beneden naar de kern. Zeg maar op de wijze waarop je op mijnen gaat "prikken". In het verleden heb ik daar al eens profijt van gehad omdat ik inderdaad op een tank granaat of artillerie granaat kwam welke ongeveer 5 cm onder het maaiveld zat met de kop (en dus ontsteker) naar boven. Ik kon dat ding dus netjes rondom open graven. En ja ga er met je bovenlichaam en hoofd er dus niet boven zweven maar hou gewoon wat afstand. Wanneer je echt iets tegen komt waarvan je denkt dat het raak is dan niks verder klooien de boel markeren en de politie (of KMAR) in kennis stellen. Let op! Weet dan wel zeker dat je er wel mag zijn al of niet met je detector. Ik was vandaag op een terrein waar rond 1830 een militair kamp heeft gelegen en toen ik dat terrein op liep bleek dat het nog steeds militair terrein was met alle voorwaarden van dien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> Detector Talk -> Detectorinfo
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina