Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 10 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Vraagjes van een beginner
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> DC Courant -> Detectie Tips / Info
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
smitjes
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 40
Woonplaats: Eindhoven
Browser: chrome 14.0
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zeer geïnteresseerd in zoeken met een metaaldetector en heb wat vraagjes...
Tot nu toe heb ik eens wat gezocht met een oude (waarschijnlijk zeer slechte) detector die
ik nog had staan van toen ik kind was. Op een kwartje en een cent na niks boeiends gevonden...

Ik vraag me af hoe jullie goede locaties weten te vinden. Doen jullie onderzoek of proberen
jullie gewoon een hoop locaties?

Zo te lezen is het zoeken op akkers een goed idee... ik vroeg me alleen af of een boer dat nou wel
zal waarderen? Hoe doen jullie dat? Eerst netjes vragen? En zo ja, vinden ze het dan meestal goed??

En als laatste... wat zijn goede detectors? Is er een merk of type dat echt de beste is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
wiebren
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 295
Woonplaats: Augustinusga
Browser: safari 534.30
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Smitjes ten eerste welkom op dit forum!!!

Jij begint in ieder geval al heel goed door eerst informatie in te winnen en dat is op zich een hele goede keuze!!!

De zoekplekken waar de meeste zoekers zoeken zijn vaak algemene plekken waar dus wel meer zoekers komen.
Ook gewoon ergens gaan zoeken, wel met toestemming natuurlijk, levert vaak genoeg info op door de gedane vondsten.

Neem eens contact op met zoekers bij jouw uit de buurt en vraag ze gewoon deze dingen!!!

Wat betreft het toestemming vragen, overal waar ik zoek heb ik toestemming van de eigenaren!!!!!
Dus altijd doen!!!!
En als het niet mag naja jammer dan.

Er is echt geen merk detector die er echt uit springt, iedereen heeft zo zijn voorkeur.
Maar de meeste detectoren van een redelijke prijsklasse doen echt hun werk wel.
Er is geen superdetector maar er zijn wel verschillen qua detectie en of discriminatie.
Laat je eens voorlichten door een zoeker uit de buurt en dan denk ik dat je meeste vragen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

_________________

Er ligt meer aan de horizon!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
smitjes
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 40
Woonplaats: Eindhoven
Browser: chrome 14.0
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt je antwoord!

Is het niet zo dat de meesten hun zoekplekken liever geheim houden? Want ik neem aan dat als een plek een paar keer
bezocht is alles wel opgegraven is?

Ik zal in ieder geval proberen wat mensen in de buurt te leren kennen.... dus als er mensen in de buurt van Eindhoven wonen
of hier wel eens zoeken? Ik zou graag eens komen kijken of mee zoeken!

Wat is overigens een "redelijke prijsklasse" van een detector?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
wiebren
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 295
Woonplaats: Augustinusga
Browser: safari 534.30
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk zijn er mensen die hun zoekplekken niet prijsgeven maar een zoekplek raakt echt niet zo snel leeg hoor!!!

Heb vandaag weer het bewijs geleverd op een akker die echt al door een 100 zoekers bezocht is en als je dan ziet dat er toch weer een rijderschelling vanaf komt ja dan is ie dus niet leeg.
Wel worden de vondsten elk jaar wat minder in aantal en kwaliteit.

Laat je voorlichten door een paar zoekers en om nou te zeggen begin met een beginners detector daar ben ik het niet mee eens.
Koop gelijk een detector die door zoekers hoog aangeschreven staat!!!!!!!
En stel voor dat deze hobby niet voor jouw is weggelegd verkoop je die goede detector weer.
Voor een goede detector krijg je altijd weer 70-80% van de nieuwwaarde!!!

Reken wel op een uitgave van een 1000 euro of zo.
Het is beter om met een goede detector te beginnen zodat je ook meer kans hebt om iets moois te vinden waardoor de interesse in de hobby sneller blijvend is!!!!!

_________________

Er ligt meer aan de horizon!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
rob1900
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 3-9-2006
Berichten: 342
Woonplaats: Haarlem
Browser: firefox 39.0
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het niet eens dat je een detector moet kopen van rond de 1000 euro. De Garrett ACE 250 die ik laatst heb gekocht vind ik een zeer goede detector om mee te beginnen en die kost €265. Ik weet natuurlijk niet wat ik heb laten liggen maar ik vind zelf dat ik al aardig wat leuke vondsten heb gedaan.

Ik heb me laten voorlichten door te lezen op internet en vragen te stellen op verschillende forums want die zijn er genoeg.

fun
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
annemarie
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 425
Woonplaats: Helmond
Browser: safari 7534.48
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Duizend euro vind ik ook wel erg veel om mee te beginnen. Er zijn ook veel zeer goede tweedehands detectoren te koop. Ik heb mijn detector voor 225 gekocht bij een dealer met een jaar garantie. Een Fisher 1266X voor mij een super detector! Ieder heeft zijn eigen voorkeur.

Dingen waar je op kunt letten als je een detector uitzoekt zijn ook het gewicht van de detector en wil je bijv. digitaal of juist niet?
Je kunt er ook een keer eentje lenen of huren dan merk je vanzelf wat jij een prettige detector vindt.

Succes met uitzoeken en alvast veel plezier gewenst met deze mooie hobby!

Groetjes Annemarie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
wiebren
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 295
Woonplaats: Augustinusga
Browser: safari 534.30
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie geven het zelf al aan hebben beiden een detector gekocht rob een garrett ace 250 en annemarie een fishercz en alletwee zijn jullie zeer tevreden, want jullie vinden allemaal wel wat.

Maar als Rob een detector koopt in een hogere prijsklasse dan gaat ie niet meer zoeken met de garrett ace 250 omdat hij dan pas weet wat ik bedoel en waar ik over praat!!!!

Wat ik bedoel is dat je met een goede detector uit een duurdere prijsklasse meer zult gaan vinden en dus minder laat liggen.

Kijk maar eens naar de meeste mensen die veel zoeken en ook veel vinden, deze mensen zoeken allemaal met een detector die over het algemeen goed staat aangeschreven en welke in deze prijsklasse zit.

Natuurlijk heeft ieder zijn mening over een detector en als smitjes zegt van ach ik koop een detector van zo rond de 250 euro en de hobby bevalt heel goed dan koopt ie over een jaar wel een detector uit een duurdere prijsklasse!!!!

Waarom dan niet gelijk??
Als je het kunt veroorloven dan altijd een detector kopen die in de omgang als een goede detector geldt!!!!

Vind je dit teveel geld ja dan ga je voor een goedkopere prijsklasse en dan zal de garret ace 250 een goede optie zijn!!!!

_________________

Er ligt meer aan de horizon!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
annemarie
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 425
Woonplaats: Helmond
Browser: safari 7534.48
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wiebren ik bedoelde ook dat je een goede detector kunt kopen tweedehands.... Het scheelt enorm veel in prijs en je hebt toch een hele goede detector!! Zeker als je een tweedehandse bij een dealer koopt waar je ook garantie krijgt dan kun je je geen buil vallen want als ie niet goed blijkt te zijn breng je hem gewoon weer terug....

Enne ik heb geen CZ Wink maar een 1266x grinnik.
En ja, je merkt zeker het verschil als je met een betere detector zoekt. Ik heb in mijn beginjaren met een c-scope gezocht. Was leuk en ik vond ook wel wat maar nu ik met de fisher zoek merk ik dat ik stukken meer vind. Een veel betere diepgang en feller op kleine dingetjes.
Maar het blijft natuurlijk ook geluk hebben, je moet het goede stekje vinden en maar net over het goede plekje lopen he :)

Groetjessss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
wiebren
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 295
Woonplaats: Augustinusga
Browser: safari 534.30
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

En zo is het Annemarie, en dat bedoel ik ook te zeggen.
Jij weet nu het verschil tussen een cscope en een fisher1266x Wink
Maar als jij de cscope nog had dan zou je er niet meer mee gaan zoeken omdat je dan weet dat de fisher veel beter is en daar ook meer mee gaat vinden

Zo bedoel ik het ook als je een beginners detector gaat kopen, natuurlijk zul je dan dingen gaan vinden en natuurlijk ook hele mooie dingen maar je laat ook mooie dingen liggen en daar kom je pas achter als je een betere detector koopt!!!!

Dus als je financiele positie dit toelaat koop dan een detector in een duurdere klasse die ook geprezen wordt door de zoekers en ik weet zeker dat je dan een hele goede start maaakt Wink

Ps Annemarie klaar met verbouwen :mrgreen:

_________________

Er ligt meer aan de horizon!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
bubba
Titaan lid (1250+ postings)


2


Geregistreerd op: 5-12-2005
Berichten: 1491
Woonplaats: utrecht
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2006 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal met wiebren eens. (biertje)

tuurlijk kun je met een wat goedkopere detector beginnen (heb ik ook ooit gedaan). fun
maar als ik toen wist wat ik nu weet ,dan had ik gelijk een topdetector gekocht.
de topmerken zijn naar mijn idee minelab/white,s /xp/ en mischien nog een merk dat ik vergeten ben.

en dan bedoel ik wel een topmodel van deze merken.

ik denk overigens wel,dat je een gebruikte detector van deze topmodellen kunt kopen vanaf ongeveer een 600 euro.

gr bubba fun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> DC Courant -> Detectie Tips / Info
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina