Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 10 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Reisverslag Tsjechie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> DC Courant -> Dagboek van een Zoeker
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
annemarie
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 425
Woonplaats: Helmond
Browser: safari 7534.48
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hier dan het reisverslag van een paar heerlijke dagen in het mooie Tsjechie.

’s Ochtends om kwart over vijf (zaterdag) zijn we vertrokken en na een half uurtje staken we grens naar Duitsland over en begon het vakantiegevoel J Het landschap begon al snel te veranderen van het vlakke volgebouwde Nederland naar uitgestrekte landschappen vol koolzaadbloemen, ingezaaide akkers en kleine dorpjes op heuvels en in dalen. Hoe dichter we Tsjechie naderden hoe mooier het werd. Ook het weer werd met de kilometer beter. Alle dagen hebben we geen spatje regen gezien alleen maar zon en een temperatuur van ongeveer 21 graden.
Om half vijf kwamen we in ons dorpje aan. Snel de spullen in de hotelkamer gelegd en ons opgefrist en daarna een restaurantje ingedoken. Tsjechie is HET bierland dus maar meteen een “pivo” besteld en een mini-pivo (van halve liters moet je zoo plassen Wink )
Terug in het hotel stelde Ray nog voor om even te gaan zoeken (hoezo besmet met het zoekvirus om na twaalf uur rijden nog te gaan zoeken) maar het was al donker ondertussen dus dat feest ging niet door.

Zondag hadden we afgesproken met een vriend van Ray om te gaan zoeken. Dat bleek ook een hele lange man te zijn vandaar dat Ray het zijn broer noemt. En sjonge wat voel je je klein als je daar tussenin loopt haha. Er zouden nog een paar zoekers meegaan dus dat beloofde weer een gezellige zoekdag te worden. We kregen echter wat vertragen op de heenweg doordat we aangehouden werden door de politie. De agent vond echt niet dat we te hard hadden gereden maar hij moest toch een bon uitschrijven omdat we wel de limiet hadden overschreden. Hij verontschuldigde zich nog tig keer toen Ray moest blazen (’s ochtends om tien uur haha) Na het politieavontuur konden we weer verder.
Plaatsnamen onthouden is moeilijk in Tsjechie dus kan het soms helpen om er iets anders voor te bedenken dus we zijn naar het dorp “Halfje knoflookbrood” gegaan.
Via allerlei paadjes en weggetjes in the-middle-of-nowhere kwamen we aan bij het bos waar we gingen zoeken. Hier waren veel WOII activiteiten geweest dus de kans op een mooie speld of ander spul was groot. Na een aantal uurtjes zoeken in het prachtige bos waar je elkaar binnen drie minuten kwijt was in al die groene legerkleding hadden we nog niet heel veel gevonden dus zijn we verkast naar een ander bos waar het ook zou moeten liggen. Daar lag het ook inderdaad…..wij hebben het ze uit de grond zien toveren maar helaas kwamen wij niet veel verder dan wat uniform knopen en muntjes met hakenkruizen. De anderen hadden enkele spelden en een riembeslag, identiteitsplaatje, speldje van de hitlerjugend etc. Het lag er dus echt maar dikke pech voor ons.
Wel genoten van de natuur, herten die wegsprongen, kabbelende beekjes die we overstaken (en ik bijna in viel) en de rust die het land uitstraalt.

Maandags heeft Ray me de mooiste plekjes in de omgeving laten zien (handig zo’n gids die het gebied op zijn duimpje kent J) een kalksteenafgraving, grotten, mooie vergezichten en hebben we even geshopt in een stadje. Eindelijk een goede zoekbroek gevonden voor mij. Wederom heerlijk gegeten in het restaurantje waarna een andere vriend van Ray met wat vrienden naar ons kroegje kwam en vloeide de pivo en de boskov rum-cola rijkelijk Leuk om met de lokale bevolking op te trekken. Zo leer je het land ook van een andere kant kennen.

Dinsdags zijn we met z’n tweetjes gaan zoeken. Ray wist nog wel wat leuke zoekstekjes. Deze keer vonden we wel leuke dingen. Eerst wat muntjes en later kwam de topper; ik vond een schitterend kruis met jezus er nog aan. Ik was helemaal blij en vol goede moed hebben we verder gezocht. We vonden nog wat gespjes, een mini muntschatje van drie verschillende kreuzers bij elkaar (helaas erg aangetast), en nog een hele mooie munt.
Na gedoucht en omgekleed te zijn hebben we weer genoten van een enorm bord vol lekkers en zijn we naar een nabijgelegen dorpje gegaan waar we weer met de mensen van maandag hadden afgesproken. Ook daar vloeide al de drank weer rijkelijk alleen nu geen pivo of boskov maar Becherovska. De lokale lekkernij “Medicinale” goed voor hart en vanalles hahaha. Wat zullen wij gezond zijn geworden daar J Toen de kroeg sloot zijn we teruggewandeld naar ons dorp (hoewel de route toch iets anders bleek en een stuk langer was dan de heenweg Wink )

Woensdag was het helaas alweer tijd om terug naar het verregende Nederland te gaan….L Na bij het ontbijt weer verwend te zijn met allerlei broodjes, jus enz enz hebben we de spullen in de auto geladen en zijn we vertrokken.
De terugreis verliep voorspoedig en om half elf ’s avonds waren we weer in het natte koude Helliemond

We hebben een paar super dagen gehad, heerlijk gezocht met nog genoeg zoekplekjes om nog jaaaren vooruit te kunnen, lekker gegeten en gedronken, leuke mensen ontmoet of weergezien, veel gelachen, veel gezien, zeer aangenaam gezelschap, en verliefd geworden op een prachtig land……..

Ray & Marie


p.s De foto's volgen nog....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Sonnema
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 13-8-2005
Berichten: 308
Woonplaats: amersfoort
Browser: firefox 3.5
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Cool verhaal annemarie! ik krijg gelijk zin in mijn vakantie
Wink

Groet Sonnema

_________________

Mijn avatar is het familiewapen van de familie Sonnema :stoer:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Ray
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 13-2-2005
Berichten: 101
Woonplaats: Delft
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 20:58    Onderwerp: Nomineer deze vondst voor de banner op de hoofdpagina Reageer met quote

Waren idd schitterende dagen, morgen even wat meer commentaar mijner zijde ivm tijdgebrek :(

_________________

Greetzzzzz Ray

Zoekt met een Fisher CZ-20, XP-Gmax2, Teknetics Omega 8000,FEON R-60-06-30-N supermagneet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Ray
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 13-2-2005
Berichten: 101
Woonplaats: Delft
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 21:02    Onderwerp: Nomineer deze vondst voor de banner op de hoofdpagina Reageer met quote

en we gaan weer verder

_________________

Greetzzzzz Ray

Zoekt met een Fisher CZ-20, XP-Gmax2, Teknetics Omega 8000,FEON R-60-06-30-N supermagneet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Ray
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 13-2-2005
Berichten: 101
Woonplaats: Delft
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 21:05    Onderwerp: Nomineer deze vondst voor de banner op de hoofdpagina Reageer met quote

en weer een paar fotos

_________________

Greetzzzzz Ray

Zoekt met een Fisher CZ-20, XP-Gmax2, Teknetics Omega 8000,FEON R-60-06-30-N supermagneet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Ray
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 13-2-2005
Berichten: 101
Woonplaats: Delft
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 21:09    Onderwerp: Nomineer deze vondst voor de banner op de hoofdpagina Reageer met quote

en de laatste

_________________

Greetzzzzz Ray

Zoekt met een Fisher CZ-20, XP-Gmax2, Teknetics Omega 8000,FEON R-60-06-30-N supermagneet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Wicher
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 3043
Woonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was.
Browser: firefox 124.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Topverslag Annemarie en Ray!!
Dat land ziet er heel mooi uit zo op de foto's.
En zo te lezen is voor jullie de komende jaren de vakantiebestemming al bekend.
hoera

_________________


Moet jij niet ergens op een akker wezen vandaag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Klokkebaai
Zilveren lid (750+ postings)


Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 751
Woonplaats: Aarde
Browser: firefox 28.0
BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om dit met ons te delen. Hele mooie foto's. hoera

_________________

Groetjes

Bart

Het kan regenen, waaien, heet of koud zijn, als ik zoek heb ik de tijd van mijn leven. Zeker als ik een mooie vondst schoonveeg van honderden of misschien wel duizenden jaren oud, mijn buik vol met vlinders. [love-smiley-020.gif]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Wijnzen
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 25-1-2005
Berichten: 421

Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Di Mei 30, 2006 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een prachtig land is dat! Mooi verslag ook Annemarie!

He Ray, waarom is het gezicht van je "broer" zwart? Very Happy

Groeten van Wijnzen. Wink

_________________

DOMINVS MIHI ADIVTOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
oldtimer
Nikkel lid (200+ postings)


Geregistreerd op: 29-8-2006
Berichten: 430
Woonplaats: egmond
Browser:
BerichtGeplaatst: Di Mei 30, 2006 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te zien hebben jullie een leuke vakantie gehad Very Happy Very Happy Very Happy
@Wijnzen ik denk niet dat hij op internet wil komen met zijn gezicht. Best wel jammer maar ik vind het niet zo heel erg Wink

Groeten Kees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> DC Courant -> Dagboek van een Zoeker
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina