Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 1 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Negatief bericht over detector amateurs.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> DC Courant -> Vers van de Pers
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
Munthunter
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 31-10-2006
Berichten: 131
Woonplaats: Laarbeek (NL)
Browser: msie 9.0
BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Al een drietal keren, wanneer ik toestemming ging vragen bij een grondeigenaar, kreeg ik te horen dat er al zoekers waren geweest. Op zich vette pech natuurlijk, maar de eigenaar wist mij ook te vertellen dat deze zoekers géén toestemming hadden gevraagd bij hem. Hij was hier zelfs een beetje boos over. Zijn akker had hij ingezaaid met groenbemester, maar door de natte periode was er vrijwel niets uitgekomen. Ik heb al diverse keren op zijn akkers mogen zoeken, zonder enige terughoudendheid. Nu zei hij dat hij er de volgende keer wel een keer meer over na moest denken.
Op mijn vraag waarom hij die zoekers niet had weggestuurd, zei hij dat hij visite had en hij had zijn goede kleren aan, want het was zondag... Jammer!

Afgelopen zondag was ik aan het zoeken en kwam er een andere zoeker op mij aflopen. Hij vertelde dat hij nog maar pas zocht, maar nog wel enige problemen had met de afstelling van zijn detector. Hij wilde graag een nieuwe kopen. Ik en mijn zoekmaat hebben even met hem staan praten en al snel bleek dat hij diegene was geweest die zonder toestemming had gezocht. Uit zijn verhaal bleek dat hij dit niet wist. Waarschijnlijk zien niet alle detectordealers dus de noodzaak in van het verstrekken van de richtlijnen van het zoeken... Juist zij zijn in mijn ogen degenen om beginnende zoekers hierop te wijzen.
Mijn dealers deden dit wel. Neem aan dat zij dus echt niet zitten te wachten op een detectorverbod...

Afgelopen zomer waren ze bij mij in de buurt een aantal proefsleuven aan het graven onder leiding van Henk Hiddink (archeoloog) Ik ben er even naar toe gegaan en verbaasde mij erover hoe bereidwillig Henk Hiddink mij te woord stond. Wat heeft die man een hart voor zijn Werk!!!
Ook toen ik vertelde dat ik zocht met een detector, was hij niet terughoudend. Natuurlijk gaf ik wel aan dat ik op akkers zocht en weet dat je niet mag zoeken op opgravingen. Hij zei dat niet iedere zoeker er zo over denkt en sommigen zelfs 's nachts zoeken. Wanneer de archeoloog 's morgens weer verder wil, schrikt hij zich een hoedje, want het is een waar slagveld.

Ik denk niet dat we op dit forum moeten verwachten dat we deze zoekers kunnen benaderen, dan wel overtuigen. Ten eerste zijn ze volgens mij absoluut niet geïntresseerd in de vondsten zelf, maar meer in het geld wat het op kan leveren.
Ten tweede als je al op deze manier je 'hobby' uit voert, ben je naar mijn mening niet voor rede vatbaar.

Toch zijn juist deze mensen misschien wel de reden dat wij in de toekomst de detector ook 'illegaal' moeten gaan gebruiken.

Weet wel dat het erg lastig is om een detectorverbod op te stellen, wanneer deze over de grond van bijvoorbeeld een boer gaat. Hij is de eigenaar en bepaald wat er op zijn akker gebeurt. Aldus een boer uit mijn omgeving. Daarbij zei hij: "Dan zeg je toch dat je voor mij een onderdeel van mijn ploeg zoekt"! Kortom de mazen in de'nog te maken' wet, zijn al gevonden??? Maar oké, dan moeten we deze grondeigenaren wel te vriend houden. Dus geef ik bij elke medezoeker aan dat toestemming vragen echt van belang is... En even het adres van dit forum, want hier leer je het snelst!!!

Bij deze!!!

Gr. Jeroen hoera

_________________

Word ook lid van
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> DC Courant -> Vers van de Pers
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina