Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 10 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Pas op wat je plaatst...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Oude wapens en Militairia  -> Oorlogen -> 2de wereldoorlog
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
Wicher
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 3043
Woonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was.
Browser: firefox 124.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna elke keer kom je wel een huls of iets anders tegen wat de kenmerken van een oorlog heeft.
Ik zelf heb niets met zulk spul, maar toch hoort het onherroepelijk bij de detectie wereld.
En daarbij komt dat er natuurlijk mensen zijn die de oorlogen zeer interessant vinden.
Dus post je vondsten hier en laat iedereen weten wat er nog aan gevaar schuilt in de bodem.

Indien er postings gedaan worden waarin melding wordt gedaan dat men scherpe munitie of bommen en granaten mee neemt naar huis zonder daar melding van te doen bij de aangewezen autoriteiten dan zullen die postings van het forum verwijdert worden.
De betreffende gebruiker riskeert dan, naar gelang de inhoud van zijn of haar posting, om van het forum gebanned te worden.

Het plaatsen van strafbare zelf gedane vondsten, en het doen van uitingen die niet door de beugel kunnen, zoals rassistische of nazi-achtig, kan resulteren in aangifte bij de aangewezen autoriteiten.

_________________

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

Moet jij niet ergens op een akker wezen vandaag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Munthunter
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 31-10-2006
Berichten: 131
Woonplaats: Laarbeek (NL)
Browser: msie 9.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

In deze ben ik het geheel met Wicher eens. Ik heb al in een ander topic gereageerd (vondsten in de Oekraïne). Omdat de foto's bij deze topic mij mateloos stoorden vond ik een reactie op z'n plaats. Gelukkig zag ik dat ik niet de enige was die er zo over dacht.

Om niet zomaar uit mijn nek te zwammen ben ik nog wat andere topics gaan bekijken en ik maak me ernstig zorgen over een aantal 'zoekers' van het forum.
Deze zoekers riskeren niet alleen om vroegtijdig hun leven te beeïndigen, maar ook om verantwoordelijk te zijn voor een algeheel detectorverbod in Nederland. Zo kwam ik in de rubriek tweede wereldoorlog het verhaal van Jerry tegen. Hopelijk geheel onverwacht stuitte hij op twee mortiergranaten en groef er 1 MET DE HAND op!!! De andere hebben ze laten zitten voor de EOD. Verderop staat dat ze eigenlijk een bekeuring zouden hebben gekregen omdat ze ZONDER toestemming aan het zoeken waren op de betreffende plek??? Kom op zeg!!!
Weet wel dat een dergelijke boswachter precies weet hoe hij de instanties moet bereiken om te klagen over detectorzoekers!
Daarbij hoop ik dat deze zoekers hebben mogen aanschouwen hoe de EOD met dergelijk materiaal omgaat. Ik heb het ooit meegemaakt toen ik bij een tuinder werkte, dit koste uren.

Daarbij zijn er zoekers die het dus ook leuk vinden om iemand z'n 'oorlogsgraf' te lichten en zijn schedel in een vitrine tentoon te stallen met een stompje kaars erop. Geloof me dat ik dit heb gezien bij een 'zoeker' thuis een tijdje terug, welke ook lid was/is? van dit forum! Gelukkig heb ik die foto's nog niet op dit forum gezien. Toch zie ik wel een onderkaak van een omgekomen jonge soldaat op de foto's uit de Oekraïne, jammer...

Op een dergelijk forum komen natuurlijk ook 'oorlogzoekers' af en ik snap best dat sommigen dit erg interessant vinden, maar het heeft toch wel zijn grenzen? Bommen opgraven, botten, een kaak het staat er allemaal op! Hierbij zijn de bijschriften vaak erg enthousiast en vertellen ze vol trots, waar en hoe ze dit levensgevaarlijke spul hebben opgegraven.

Ik ben geen heilig boontje maar ken wel mijn grenzen. Om vol trots een gevaarlijke bom, fosforkogels, etc. op het forum te plaatsen, nee dank je!

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken... Dus laat maar iets horen

Gr. Jeroen hoera

_________________

Word ook lid van
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
bubba
Titaan lid (1250+ postings)


2


Geregistreerd op: 5-12-2005
Berichten: 1491
Woonplaats: utrecht
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het ook niets die militaria troep fun

maargoed ,een ieder mag zijn eigen hobby bepalen ,en wat hij leuk/mooi vind.
dus ik respecteer hun voorkeur

ik ga dus niet roepen dat ze dat niet mogen.

maar zelf heb ik er niets mee gelukkig

gr bubba fun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Nibelungen
Tinnen lid (50+ postings)


Geregistreerd op: 8-1-2006
Berichten: 74

Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeroen, je waarschuwingen zijn begrijpelijk.
Ik ben zelf een militaria zoeker, (sommige zullen dat afschuwen hier?) maar wil wel even op een paar puntjes reageren. Ik ben het helemaal met je eens dat er met explosieven voorzichtig omgegaan moet worden.
Ik ga allereerst zelf even toegeven dat ik wel eens zulke zaken mee naar huis heb genomen die niet mochten. Daar ik zo geinteresseerd was in het spul en de vondsten ik de verleiding niet kon weerstaan. (Wil wel even melden dat het om ongevaarlijke munitie ging.) Maar meer de gebruikelijke standaard vondsten die ook al snel illegaal zijn (hulzen met slaghoedjes, kogelpunten, ontstekingsdelen). Ik zelf heb op beurzen ook munitie (granaten en mortieren) gekocht die leeg waren, enkel als hobby en om te verzamelen, sommige zullen dat niet begrijpen hier.. maarja er zijn veel mensen die dit verzamelen en ook de juiste papieren voor hebben, ik had die dus niet en die spullen waren dus ook verboden. Dit alles is ook in beslag genomen door de politie een lange tijd geleden. Daar kom ik op het punt aan dat jij zegt dat de EOD veilig met dit soort spul om gaat...... daar heb ik hele grote vraagtekens bij. Tuurlijk ze hebben verstand dat geen ander heeft. Ik had zelf 2 tal lege mortieren en een stuk of 2 lege granaten. Geheel tegen de wet en ik beken mijn fout ook, en het belangrijkste ik heb er echt spijt van gehad, want de gevolgen van z'n inval zijn echt niet leuk.
Afijn toen de EOD + politie op een dag hier binnenvielen werd er meteen gezegt dat ze misschien wel heel de straat gingen afzetten omdat het allemaal levensgevaarlijk was. Hier had ik al mijn vraagtekens bij want het was allemaal voornamelijk onschadelijk?? Afijn na een uurtje zeiden ze dat er wel 3 huizen opgeblazen konden worden met mijn verzameling (voorheen een heel huizenblok?).. de volgende dag werd er gezegt dat heel de voorgevel van ons huis wel weg kon zijn als alles ontplofte! (nog minder?) en een week later hadden ze het enkel over gebroken glas als het zou afgaan wat ik had.... maar om niet veel aftedwalen; ze hebben al mijn spullen in 2 plastice kratten (van ons) gegooit, letterlijk(!) en zo de EOD bus ingeschoven. Ik wil zeggen; als het zo gevaarlijk is dat er in eerste instantie een hele straat kan ontploffen handelen ze zo toch niet?

Afijn dat is één voorbeeld. Ik weet niet of jullie het nieuws bij houden over munitie vondsten maar een tijd geleden stond in de Tilburgse koerier een foto van 2 Mills handgranaten die iemand in zijn tuin in Boxtel of Boxmeer (weet het niet zeker meer) gevonden had en helemaal naar Tilburg had gereden om ze bij de politie af te geven. Boven de getoonde foto stond heel duidelijk; De EOD waarschuwd dat het alleen al levensgevaarlijk is om deze handgranaten vast te houden, laat staan ze te vervoeren in een auto!
...3 keer raden wat er op de foto staat; een EOD man met de Mills handgranaten in zijn handen.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


- Volgend voorbeeld, enkele weken geleden zijn er bij Roosendaal op een oud militair terrein door de EOD enkele 37mm granaten gevonden; waaronder High Explosive. Wederom zie je de EOD mannen deze granaten gewoon in hun handen hebben op de foto....
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Hier wederom een voorbeeld van enkele gevonden explosieven door de EOD. Je ziet Panzerschreck projectielen die een zeer gevoelige ontsteker hebben, je ziet dat de ontsteker gewoon tegen de rand van de bak ligt. De persoon die deze foto heeft genomen zegt zelf ook nog, ik quote; Ja dat is echt niet normaal hoe die kerels dat doen... Lag in de greppel.. Die pakken het er zo uit, hup de auto in..
Als de EOD zo handeld vind ik dat ze helemaal verkeerd bezig zijn. En een verkeerd voorbeeld geven. En dat is wat ik merk. Ik wil niet de indruk wekken dat wij hobbyisten er enigszins ook maar iets meer verstand van hebben, want dat is simpelweg niet. Ik wil ook niet de indrukwekken dat het opgraven van munitie zonder gevaar is, want dat is zo ook niet. Dus begrijp mij alstublieft niet verkeerd.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Maar iedereen ziet toch dat de EOD er zo toch ook niet verantwoord mee omgaat?

Ik ben gevraagd als moderator hier op dit forum en hoop ook iedereen te waarschuwen als zij iets mee naar huis hebben genomen wat strafbaar of gevaarlijk is. Ik hoop dat jullie mij niet al te kwalijk nemen om mijn verleden waar ik zelf ook fout in ben geweest. Ik heb er echt wel van geleerd niks meer mee naar huis te nemen wat niet mag of gevaarlijk is.
Ik zoek ook niet met de bedoeling oorlogsgraven de vinden en leeg te rippen. Ik heb respect voor wat ik vind, want het is nu eenmaal geschiedenis die heel veel mensenlevens heeft gekost en dat mag niet vergeten worden, en niet vergaan...

Een foto maken en zand erover zeggen wij altijd.

Met vriendelijke groeten,

_________________

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

Forum voor militaria-vondsten en determinaties!

XP ADX100.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Wicher
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 3043
Woonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was.
Browser: firefox 124.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat niemand je wat kwalijk neemt Nibelungen, ook hier geld het aloude gezegde "Al doende leert men".

_________________

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

Moet jij niet ergens op een akker wezen vandaag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Munthunter
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 31-10-2006
Berichten: 131
Woonplaats: Laarbeek (NL)
Browser: msie 9.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 23:35    Onderwerp: Nomineer deze vondst voor de banner op de hoofdpagina Reageer met quote

Beste Nibelungen,

Ik neem het je zeker niet kwalijk en van fouten leer je toch? Daarbij mogen fouten ook worden vergeven. Maar blijf ze niet maken!

Het gaat mij er ook niet om of de EOD veilig met het materiaal omgaat, in mijn geval was dit wel zo. Toch denk ik dat zij beter kunnen zien of een explosief gevaarlijk is of juist niet. Maar nogmaals daar ging mijn verhaal eigenlijk niet over...

Ik schrok met name van de trots en domheid van de zoekers die hier doodleuk gaan vertellen dat ze op een 'verboden' gebied hebben gezocht en daar granaten uit gaan graven. Ik wil blijven zoeken de komende jaren en niet mijn detector op zolder bewaren, omdat een paar bimbo's het voor elkaar kregen om een algeheel detectorverbod in Nederland te bewerkstelligen.
Wanneer serieuze zoekers hierop reageren en mijns inziens met tastbare bewijzen komen, sla ik stijl achterover hoe sommige forumleden hierop reageren, waaronder jij...
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Ik deel jullie enthousiastme dan ook niet en kan mij er weinig bij voorstellen. Natuurlijk zijn de knopen, insignes, messen niet gevaarlijk en leuk om te vinden.
Echter bommen en stoffelijke overschotten, sorry.

Daarbij snap ik niet dat Nibelungen nu zo uitgebreid 'correct' antwoord geeft terwijl ik net nog een topic lees (zie link hierboven) waarin je het schijnbaar niet eens bent met de schrijver en dit duidelijk met een aantal andere forumzoekers laat merken, jammer, of beter gezegd, ZUCHT...?

Tot slot heb ik de foto, welke op het genoemde topic stond even bijgevoegd. Hierop staat toch wel een hele jonge zoeker, die jullie nou niet echt ervan weerhouden om de volgende keer met zijn vingers en schep van dergelijk materiaal af te laten blijven... Zucht? En dan geef jij aan dat je mensen wilt waarschuwen............... frown

Sorry hoor, maar dit slaat alles, moderator!!!

Gr. Jeroen hoera

_________________

Word ook lid van
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
bubba
Titaan lid (1250+ postings)


2


Geregistreerd op: 5-12-2005
Berichten: 1491
Woonplaats: utrecht
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

welles nietes heeft geen zin in deze fun

de enige reden dat ik op dit topic reageer is omdat ik mij zorgen maak over deze militaria zoekers (meer niet). goud

voor de rest beslist degene uiteraard zelf of hij hier mee doorgaat of niet.

maar ik blijf zeggen (ter waarschuwing).

het hoeft slechts maar 1 keer fout te gaan (en dan praat je wel anders /of nooit meer). 023

ikzelf loop gelukkig minder risico ,want ik zoek naar antieke vondsten

en ook ik loop zelfs nog risico om een verdwaalde granaat op te piepen
(heb er 2 gevonden in al die jaren) fun
maar om er nu bewust naar op zoek te gaan ,NEE
gr bubba fun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Nibelungen
Tinnen lid (50+ postings)


Geregistreerd op: 8-1-2006
Berichten: 74

Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tja ik heb mijn ding gezegt, die andere reacties zijn al bijna een jaar oud in dat topic wat jij opnoemt. En zoals ik mij herinner heb ik hem verder nergens tot aangespoord. Kijk maar wat je er mee doet. Misschien kan ik beter reacties geven op dit forum zonder moderator te zijn.

Gr.

_________________

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

Forum voor militaria-vondsten en determinaties!

XP ADX100.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Munthunter
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 31-10-2006
Berichten: 131
Woonplaats: Laarbeek (NL)
Browser: msie 9.0
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nick,

Het gaat mij erom hoe forumleden werden weggelachen en belachelijk werden gemaakt als Rambo en dergelijke.
Hun bezorgdheid spraken ze niet zomaar uit, een volwassen reactie was wel op z'n plaats geweest.

Of dit nu een jaar geleden is gebeurt of afgelopen week, ik vond dat ik er op moest reageren.

Ik ben er echter niet op uit om jou aan de schandpaal te nagelen, maar vind niet dat dit mag worden goedgekeurd op dit forum, vandaar.

Gr. Jeroen

_________________

Word ook lid van
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Nibelungen
Tinnen lid (50+ postings)


Geregistreerd op: 8-1-2006
Berichten: 74

Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ok. Is duidelijk.
Ik heb verder mijn moderator fuctie opgezegt want denk dat beter iemand anders het kan doen hier op het forum.

Toch bedankt aan iedereen.

Nick

_________________

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

Forum voor militaria-vondsten en determinaties!

XP ADX100.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> Oorlogen -> 2de wereldoorlog
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina