Mooie Riemtong
Selecteer postings van
# tot en met # FAQ
[/[Print]\]

Detecting Community Forum -> Riemtongen en hangers

#1:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 9:56
    —
Deze al weer wat jaartjes geleden gevonden.
Mijn mooiste riemtong tot nu aan toe.

Bij een DDA dag een determinatie gekregen als Duitse riemtong ongeveer 12de-13de eeuws.

Toen ik deze vond zat hij in een soort blok cement.
Heeft me weken gekost om hem er zo uit te krijgen, en ben er natuurlijk erg blij mee hoera

#2:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 10:32
    —
Das idd een hele mooie ton, en dankzij het vele bikwerk een extra voldoening dat hij zo mooi geworden is natuurlijk.

#3:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 10:39
    —
Was een vreselijke klus, dat spul zat enkele centimeters dik erop.
Had het meegenomen toen eigenlijk, omdat ik wou weten wat er in dat stuk steen piepte.
Was echt een verassing dat deze riemtong eruit kwam.

#4:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 10:46
    —
In zulk soort gevallen zou ik dan een grote hamer pakken en er op los slaan.
Geluukig was jij diegene die hem vond want anders waren het nu 2 riemtongen geweest denk ik.

#5:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 10:50
    —
Had hem bijna weggegooid toen, dacht eerst een spijker ofzo erin.
Maar helder nadenken deed me van gedachten veranderen, gezien ik daar met ijzerdisk zocht juist vanwege de vele spijkers.

Enne die klap met die hamer heb ik ook gegeven hoor hahahaha.
Dacht alleen dat het een mesthefje was erna en geen rommel, toen ben ik voorzichtig gaan doen hoera

#6:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 18:43
    —
Dus dan ben ik toch wel redelijk normaal achteraf...

#7:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 21:38
    —
Welja, cement verwacht je ook niet veel in doorgaans hoera

#8:  Auteur: sjohoWoonplaats: wolvega BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2010 17:21
    —
mooi stukje okiedokie . waarom liggen er niet meer van die mooie voorwerpen op de akkers? 015

#9:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2010 17:25
    —
OP de akkers is het niet veel doorgaans waar ik zoek.
Deze kwam uit een stukje tuin van een kennis ook.

Vermoedelijk in de middeleeuwen heeft daar een woontorentje gestaan of een ridderhofje.
Moet er nog eens een keertje heen, maar het enigste wat ik op een volle middag had gevonden was deze riemtong en wat muntjes waar de gaten al inzaten.

Had voorgesteld om eens wat dieper te gaan daar, maar daar had die kennis helaas geen oren naar helaas.



Detecting Community Forum -> Riemtongen en hangers


Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland

Pagina 1 van 1

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group