Euromunten schoonmaken
Selecteer postings van
# tot en met # FAQ
[/[Print]\]
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende  :| |:
Detecting Community Forum -> Reinigen/Conserveren/Restaureren

#1:  Auteur: Peter_Woonplaats: Schoonhoven BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 9:19
    —
Hallo,

Ik vind op het strand vaak Euro-munten. Als ze al wat langer in het zand hebben gelegen zijn zevaak heftig vervuild (aanslag etc). Wie weet hoe je ze het beste schoon kunt krijgen zodat ik ze weer uit kan geven aan een lekker (biertje)

Ik heb al geprobeerd te boenen met een tandenborstel met een afwassopje. Laten weken in cola, chloor, schoonmaakazijn, ammoniak maar dat werkt allemaal niet echt goed. De munten blijven smerig. Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.

#2:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 10:22
    —
Ruil ze in bij de bank.

#3:  Auteur: Peter_Woonplaats: Schoonhoven BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 13:43
    —
Hoi,

Ja inruilen kan ook. Had ik niet aangedacht. [sign_lolol]

Ik heb zelf inmiddels ook een manier ondekt die redelijk goed werkt.
Een nachtje laten weken in de schoonmaak azijn en vervolgens met zo'n pannensponsje het resterende vuil verwijderen. Werkt prima,.....

Peter goed2

#4:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 14:27
    —
Ik zou dat zware werk aan de bank overlaten, die jongens hebben er tenslotte ook voor gezorgt dat die slecht te reinigen euro op deze wereld is verschenen.

#5:  Auteur: truttiWoonplaats: drachten BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2006 17:06
    —
In de parkeer-automaat Very Happy

of in de cillet bang

Gr, ilse-i

#6:  Auteur: RafaelxpWoonplaats: Nuenen da best BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 10:37
    —
Als je ze op het strand vind en ze hebben een vreemde kleur moet je ff naar de zee lopen, wat nat zeezand tussen je vingers pakken en daarmee flink op de munt wrijven.
Zo krijgt ie zijn (bijna) originele kleur weer terug Wink

#7:  Auteur: brabantbikerWoonplaats: noord brabant BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 7:19
    —
ik hoorde laatst van iemand dat hij een bus nam met scherp zand
,bus goed afsluiten en weekje in de kofferbak of vloer vd auto tijdens het rijden mee laten rijden
goedkoper kan niet

#8:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 10:10
    —
He die Ruud, poosje niet gezien.

Euro munten zou ik niet al te veel energie insteken.
die 1 tot 5 cent kun je als verloren beschouwen vaak, het andere geld idd even met nat zand wrijven, de rest laten uitzoeken door de winkelier waar je het dump of de bank. hoera

#9:  Auteur: WicherWoonplaats: Ergens waar duizend jaar geleden nog geen bewoning was. BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2010 22:04
    —
Of opsturen naar de regering met als commentaar dat ze der zo uit zien na een poosje....

#10:  Auteur: TonWoonplaats: Zuid-Hollandse Eilanden BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2010 10:11
    —
Nou over praten tegen de muur gesproken, wat gelijkstaat aan praten richting die regering hier. :down: :down: :down: :down:



Detecting Community Forum -> Reinigen/Conserveren/Restaureren


Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland

Ga naar Pagina 1, 2  Volgende  :| |:
Pagina 1 van 2

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group