In welke gemeenten in Nederland is zoeken verboden?
Selecteer postings van
# tot en met # FAQ
[/[Print]\]
Ga naar Pagina Vorige  1, 2  :| |:
Detecting Community Forum -> Nederland

#11:  Auteur: Hunter75Woonplaats: Geldrop BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2007 11:39
    —
Voor de Brabanders onder ons Very Happy
Ik heb een lijst gevonden met archeologische monumenten, kan helpen denk ik.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Veel plezier verder met het zoeken.

#12:  Auteur: martinWoonplaats: bollenstreek BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2009 19:39
    —
beetje laat..... Wink

parken en bosen die beheert worden door,
landschap noord holland. Idea
daar lopen genoeg boswachters rond die geen ruk te doen hebben en jou lastig vallen... Confused

uitkijken en veel plezier.

#13:  Auteur: sabkeWoonplaats: Bristol U.K BerichtGeplaatst: Zo Jan 08, 2012 0:50
    —
Voordeel in Engeland is dat je naast een monument mag zoeken, zolang de land eigenaar toestemming geeft. Daar in tegen mag je niet op het monument zoeken.

Zo hebben we laatst naast een Romeinse fort gezocht. Ook komt er elke maand iemand van de locale museum langs om onze vondsten te vast te leggen. Dit blijkt nu een groot succes. In het verleden waren de archeologen fel tegen metal detectorists, maar nu dat ze de handen in een hebben geslagen met de detectorists, zijn de archeologen zeer optimistisch. Er zijn 2011 meer 90000 vondsten vast gelegd die ouder zijn dan 300 jaar..

De archeologen in NL moeten wat meer samen werken met de detectorists zodat er minder regeltjes zijn in het zoeken in de omgeving van een monument. Hierbij hebben beide partijen baatbij.
Mooie vondsten worden vastgelegd en de detectorists houden er een leuke hobby aan over…

Groet,

Bas

#14:  Auteur: wesleyWoonplaats: utrecht BerichtGeplaatst: Ma Jan 09, 2012 20:48
    —
Hoi Bas,

Dat klinkt als een goede samenwerking tussen de archeologie en de zoekers. Maar hoe zit het dan als er vervolgens naast het monument veel mooie vondsten gedaan worden? Krijgt dit perceel dan ook een stempel tot monument of enige bescherming waardoor je er niet meer mag zoeken? Hoe gaat het zoeken je trouwens af daar in Engeland? Veel leuke vondsten gedaan?

Groeten Wesley

#15:  Auteur: sabkeWoonplaats: Bristol U.K BerichtGeplaatst: Ma Jan 09, 2012 21:28
    —
Hoi Wesley,

Als er naast een monument te veel wordt gevonden dan heb je kans dat het wordt afgesloten, dat is weer het nadeel weer van. Veders gaat het zoeken perfect. Ik was een lange tijd gestopt maar ben nu sinds een aantal maanden bij deze club. We gaan elke zondag zoeken. Het voordeel van de club is dat we al toestemming hebben van de land eigenaar en de club heeft rond de 80 farms in de omgeving. Genoeg leuk vondsten gedaan, zoals aantal hammered coins, Clothes Hook en nog wat meer dingen….. Mocht je ooit in de omgeving zijn kom gerust langs…

Groetjes

Bas

#16:  Auteur: wesleyWoonplaats: utrecht BerichtGeplaatst: Ma Jan 09, 2012 22:54
    —
Hoi Bas, aan de ene kant best goed dat het zo geregeld is, aan de andere kant graaft de zoeker langzaam aan zijn graf WhistleD
Het klinkt als een best oppervlak waar jullie mogen zoeken. Ik heb het er met m'n zoekmaat al vaker over gehad, hij is al eens geweest, maar wij zouden graag eens in Engeland willen zoeken.
Groeten Wesley

#17:  Auteur: sabkeWoonplaats: Bristol U.K BerichtGeplaatst: Di Jan 10, 2012 20:50
    —
drunken Ja dat is ook weer zo. Maar zal niet zo loslopen denk ik.
Er is hier een locatie, naast een kasteel, waar we over de jaren meer dan 100 hammered coin’s zijn uitgekomen, deze site is nog steeds open. Denk als er op een site een treasure of ander grote belangrijke vondsten wordt gevonden dat het dan wordt afgesloten..

Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je hier zien wat er zo allemaal gevonden wordt in de U.K…..
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Mocht je ooit deze kant op komen in de omgeving van Bristol geef dan maar een mailtje kunnen samen wat gaan zoeken. Alleen ben ik niet zeker hoelang ik hier nog blijf, vanwege werk. Think 015 015

Groetjes

Bas



Detecting Community Forum -> Nederland


Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland

Ga naar Pagina Vorige  1, 2  :| |:
Pagina 2 van 2

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group