Regels m.b.t metaaldetectorzoeken in Frankrijk.
Selecteer postings van
# tot en met # FAQ
[/[Print]\]

Detecting Community Forum -> Frankrijk

#1:  Auteur: RowinWoonplaats: Halsteren, West-Brabant BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 15:21
    —
De regels in Frankrijk zijn als volgt:

In Frankrijk is het zoeken met detectors niet helemaal verboden maar ook niet zomaar toegestaan. Het zoeken op stranden stuit vrijwel nergens op bezwaren, uitgezonderd de stranden in Normandië waar de geallieerden in 1944 landden. In het binnenland moet men zich voorzien van de toestemming van de autoriteiten (de prefect van de regio). Deze toestemming schijnt in de praktijk redelijk makkelijk verkrijgbaar, maar verschilt per regio.

Het melden van vondsten dient te gebeuren via het lokale museum.



Bron: Blz. 330-331 - Handboek voor zoekers - Gert Gesink
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

#2:  Auteur: snipper BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 22:59
    —
Ben weer iets verder nu heb ik ook gelezen dat je toestemming moet hebben van de prefet de region
soort opper burgemeester geloof ik. Als je dat hebt dan toestemming van de grond eigenaar en je kunt zoeken.


Nu heb ik een mail gestuurd naar de desbetreffende persoon voor de region Corsica dus ik ben benieuwd hoe dit verder gaat

Verder info zal ik plaatsen.

Groet Marc

#3:  Auteur: bikernicoWoonplaats: apeldoorn BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 22:26
    —
Hoi zoekers, ik ben wel eens in de vendee van het strand gehaald door 2 politie agenten, moest 130 euries boete betalen of mijn pieper inleveren, na een half uur kletsen werd het mij duidelijk dat je voor een redelijk bedrag een vergunning kunt halen bij de "marie" het gemeentehuis,mocht eindelijk zonder boete gewoon vertrekken. De plaatselijke vvv is vaak vriendelijk en wil ook wel even contact opnenem of je wel of geen vegunning nodig hebt, en ze spreken vaak ook engels. dus gewoon ff checken voordat je gaat zoeken. Bij archelogische monumenten is het volgens mij gewoon verboden, uit de buurt blijven dus !



Detecting Community Forum -> Frankrijk


Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland

Pagina 1 van 1

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group