Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 8 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Regels m.b.t metaaldetectorzoeken in Engeland en Wales.

 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Hobbygerelateerde Rubriek  -> Wetgeving per land -> Engeland en Wales
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
Rowin
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 159
Woonplaats: Halsteren, West-Brabant
Browser: firefox 61.0
BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2006 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Regels in Engeland en Wales zijn als volgt:

In Engeland en Wales is het zoeken met detectors toegestaan, mits men zich aan de normaal geldende regels houdt.

Aanmelden van bijzondere vondsten kan via musea en bij speciaal daarvoor aangestelde 'Province Coroners'. Het toekomstige meldsysteem heet: 'Portable Antiquities Scheme'. 'Treasure Hunting' van december 2003 meldt zelfs de speciale aanstelling van Liz Wilson, de eerste 'Finds Liaisons Officer', aangesteld door 'The Sussex Archaeological Society'.
In de 'Treasure Act' van 1996 staat: 'Elk enkel voorwerp en munten vanaf 10 stuks van minstens 300 jaar of ouder, waarin ten minste 10% goud of zilver zit verwerkt, wordt beschouwd als 'treasure' '. Voorwerpen en munten, jonger dan 300 jaar, kunnen als schatvondst worden aangemerkt wanneer ze voor een groot deel uit kostbaar metaal bestaan en opzettelijk zijn verstopt, met de intentie ze later weer tevoorschijn te halen.

In het discussiestuk 'Portable Antiquities' van het 'Department of National Heritage' uit 1996 schat men het aantal (detector)vondsten in Engeland en Wales jaarlijks op 40.000. Om deze vondsten te beschrijven en in een systeem onder te brengen, zou een staf nodig zijn van 65 tot 70 mensen en een budget van Ă‚ÂŁ 700.00,- per jaar.

In de toekomst zal het aanmelden van vondsten waarschijnlijk gedeeltelijk via internet plaats gaan vinden.

Lees de 'Treasure Trove' wet. Als het 'Ministerie van Cultuur, Media en Sport' tot de conclusie komt dat de vondst opzettelijk is verborgen met de intentie om het ooit weer terug te vinden, komt de vondst toe aan de Kroon en is het daarom 'Treasure Trove': een gevonden schat waarvan de eigenaar onbekend is. Maar zelfs als het 'Britisch museum' gebruik maakt van zijn recht om een vondst op te nemen, wordt de vinder de volle marktwaarde van de vondst toegekend.


Bron: Blz. 328-329 - Handboek voor zoekers - Gert Gesink.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!

_________________

Graag trotseer ik regen en wind, om te kunnen zoeken wat ik vind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
pietje1
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 1-5-2008
Berichten: 35
Woonplaats: Nieuweroord
Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Zo Aug 20, 2006 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

waar kan ik de volledige tekst vinden over deze wetgeving in Engeland ? i.v.m. zoeken in Engeland en het moeten afgeven/afstaan van vondsten.

Piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
robert2
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 17-6-2005
Berichten: 28
Woonplaats: voorhout
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Pietje,

Op deze site staat veel info over de wetgeving (even naar beneden scrollen)
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!


Helaas dat voor vondsten ouder dan 50 jaar een export license nodig is.
wilhelm bos (midholland) zijn site moet je ook in de gaten houden, hij gaat de benodigde papieren als download op zijn site zetten.

Het goede nieuws is dat voor bijna alle vondsten een export license wordt afgegeven.

Ik ga zeker nog een keer naar Engeland en wil niet voor verassingen komen te staan bij deDouane (zoals in 2005 met de CHG), die vondsten zijn nog steeds niet terecht.

Gr
robert

_________________

Surfmaster II + Elite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
pietje1
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 1-5-2008
Berichten: 35
Woonplaats: Nieuweroord
Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo robert

Daar gaat het nu net om, wij [ 5 personen ] gaan naar die zelfde locatie, en er is ons nu al gezegt dat we alles moeten laten zien en inleveren totdat de archeoloog het gezien heeft en die bepaalt dan of we het mee mogen nemen. Maar mijn vraag is van is dit volgens de engelse wet

Piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Google DC zoeken

Auteur Bericht
robert2
Loden lid (20+ postings)


Geregistreerd op: 17-6-2005
Berichten: 28
Woonplaats: voorhout
Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

ja is lastig dat is ook wat verleden jaar verkeerd is gegaan, met de archeologen was de afspraak dat ze elke dag langs zouden komen en zorgen voor de benodigde papieren.

Dit hebben ze niet gedaan op onze lokatie waren geen problemen maar die boer waar jullie naar toe gaan (lokatie 2) schijnt de instanties ingelicht te hebben het fijne van deze hele zaak weet ik nog steeds niet.

Is er ook een afspraak gemaakt met deze archeologen ?, verder staan in mijn link adressen waar je de vondsten naar toe kan sturen maar van wilhelm had ik begrepen dat deze instanties de spullen niet opsturen maar dat je ze op moet komen halen ??
Misschien even een mailtje naar wilhelm sturen hij heeft alles verder uitgezocht

Ging je nu met o.a. arie en patrick uit twente.
In ieder geval veel plezier mooie vondsten en zorg ervoor dat deze mee komen kunnen wij hier ook nog genieten.

gr
robert

_________________

Surfmaster II + Elite
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Toraja53
Gast





Browser:
BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ter info: Link naar Treasure Act 1996
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
Naar boven
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Wilhelm
Gast





Browser:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het zoeken in Engeland is gebonden aan een aantal regels.
Ik heb dat ondertussen volledig uitgezocht en geplaatst op mijn site.
Ook de benodigde papieren staan hier ter download en bovendien een voorbeeld hoe je die moet invullen (dat was nog niet simpel de eerste keer).

Ik het kort komt het erop neer dat je gewoon kunt zoeken. Je laat de vondsten (die ouder zijn dan 50 jaar) achter bij de boer of een andere bekende in Engeland. Je maakt foto's van de vondsten en thuisgekomen vul je de papieren in en doet er een CD (of print outs) bij met de foto's en dat stuur je op naar de export licensing unit.
Die bekijken de zaak, registreren het en maken een export license en sturen die naar de boer. Dat papier moet de boer in een envelop doen die je aan de buitenkant van de doos hebt geplakt met daarop de woorden "export license" en verder heb je natuurlijk je adres erop gezet. Je hebt die boer 10 pond gegeven voor de postzegels en de moeite en binnen ongeveer 1 maand heb je de vondsten thuis.
Van de laatste vier keer heb ik zo een export license en alle vondsten weer in mijn bezit.
Nu nog wachten op de vondsten van het CHG weekend....

Groeten, Wilhelm
NB kijk op
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen links zien op dit forum!
registreer of login om de links te kunnen zien!
onder de knop Buitenland.
Naar boven
Google DC zoeken

Auteur Bericht
pinpoint
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Duiven
Browser: msie 6.0
BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Wilhelm.


Ik was zelf ook al naar informatie aan het zoeken omdat ik samen met mijn zoekmaat ook eens die kant op wil om te zoeken.
Heb je nog tips naar welke omgeving we het beste naar toe kunnen gaan.
Ik heb ook gezien dat er zoekdagen worden geoganiseerd daar,heb je daar ook informatie over.



Groeten marc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> Wetgeving per land -> Engeland en Wales
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina