Google   Yahoo   All The Web   AltaVista   Kobala Attendeer een kennis 
Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal Doneer 1,30 per telefoon Detecting Community Forum Doneer 1,30 per telefoon Help mij om dit forum te laten bestaan! Doneer een vrij bedrag via paypal
 Zilverkeuren   Mededelingen aangaande het forum  
 RegistreerRegistreer   Log inLog in 
Plaats je vondsten, plaats je belevenissen, bekijk de vondsten van anderen, geef een reactie.
 1035 gebruikers, vondsten, 7 berichten.  
 De nieuwste gebruiker is Theo D
Deze website is het best te bekijken met Internet Explorer op 1024x768 en maakt gebruik van java
Meld ongeregeldheden a.u.b. via deze link
Een heel aparte munt

 

 

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
Detecting Community Forum -> Het BruinCafe  -> DC Courant -> Dagboek van een Zoeker
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp      

Auteur Bericht
giro
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 29-11-2005
Berichten: 148
Woonplaats: 5 meter onder de zeespiegel
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb maar eens besloten om één van mijn zoekverhalen hier te plaatsen.Het is me afgelopen vrijdag overkomen en kan er nu alweer hard om lachen!

Het was vrijdagochtend toen ik alweer vroeg ontwaakte uit mijn veels te korte maar o zo fijne droom.Je kent dat wel........
Maar na een minuut van enige verbijstering over het feit waarom ik nu precies wakker geworden was en niet tien minuten later, kwam ik tot de conclusie dat het vrijdag was en zoals altijd niet hoefde te werken. Dat betekend dus, een heerlijke lange dag zoeken!
Er liggen nog genoeg akkers waar ik alleen maar even over heen ben gelopen, dus aan zoekplekken geen gebrek.
Na even rustig te hebben gegeten, gauw de auto inpakken.Dit is altijd een hels karwei want zo groot is hij niet dus banken plat enzovoorts.

Op naar de eerste akker!
Daar aangekomen direct aan de slag want deze boer vind het absoluut geen probleem als ik er zoek.Begint het gelijk al te miezeren, ben amper begonnen....
Nou toch stug doorlopen en al gauw begon het te regenen, balen zeg dat hadden ze niet voorspeld.Toen toch maar even regenbroek aan en zoals altijd is het dan gelijk eventjes droog, om vervolgens nog harder te gaan regenen.Sta je dan midden op een akker in de stromende regen.Ik stop niet gauw met zoeken, maar ik was er toch wel klaar mee.De buit van die ochtend was naast een nat pak, een hoop scherven en wat half verrotte leeuwencentjes.

Ik was op ongeveer 20 min. rijden van huis, dus dat viel wel mee, maar toch vond ik het niet de moeite waard om mijn dag te laten verzieken.Oja dacht ik bij mezelf ik heb nog munthoudertjes en insteek mapjes nodig.En die hadden ze bij mijn plaatselijke boekhandel niet meer, nou dan rij ik terug wel via het centrum en haal ik ze daar.In mijn vieze natte kleren naar binnen, staat daar aan de kassa het meisje uit uit mijn net eerder vertelde droom!! Maar helaas die valt niet zo op een doordrenkte jongen met klei aan zijn broek een gezicht dat zo zuur staat dat het lijkt alsof hij net een netje citroenen heeft leeg gegeten. Toch blijft ze erg vriendelijk en helpt ze me aan een nieuw setje insteekmapjes.

Terug in de auto besef ik me dat het praktisch droog is, tjeesus ben nog geen uur geleden gestopt! Een dilemma, terug of niet....... het denken gaat traag, nee toch niet.Start de auto en rij weg, toch nog twijfelend over het feit of ik de goede keuze maak.
Onderweg naar huis rij ik langs een recreatie strand, zo'n plek waar ik wel eens naar toe ga in de zomer als er nergens anders meer gezocht kan worden.Ik twijfel weer en nu is het toch echt weer een JA.Ik stap uit pak de detector weer vast en besef dat het een hele klus gaat worden om niet ziek te worden met al die natte kleren, neem de gok maar.

Op het stand aangekomen, blijkt dat ik iets over het hoofd had gezien, oja hier liggen bierdopjes,trekringen en andere troep. Eehhh en nu, mijn nieuwe detector heb ik pas een maandje en nooit echt in een disrciminatie programma gebruikt.Zoek altijd op een stand waardoor ijzer net niet word gepakt zodat ik niets kan missen.
Maar nu, ik durf hem bijna niet aantezetten, en jawel hoor een hevige kabaal als ik hem aanzet en mijn eerste zwaai maak.Tjonge wat ligt hier een troep zeg.Hoe ga ik hier in godsnaam nog een leuke dag van maken.ik besluit om rustig aan alle signalen af te gaan en zo vanzelf gewend te raken aan alle herrie.Dit word niks dacht ik nog en vervolg mijn zoektocht.
Na een kwartiertje zoeken had ik eindelijk eens een goed signaal en kwam er een stuiver te voorschijn, kijk dat is leuk, zo ging ik verder en langzamer hand kwamen er dubbeltjes en euro centen naar boven.Geen last meer van de kou en de regen ( ja het was weer gaan regenen) besloot ik toch maar om te gaan stoppen. Tot ik weer een goed signaal kreeg en ging graven, na twee keer steken zag ik iets glimmen.......Nog een schep steek en het was eruit, het is een munt dacht ik te zien maar wat onwijs groot.Nee dat kan geen riksdaalder zijn, daar is hij te groot voor, maar wat is het dan?? Ik pak hem tussen het zand vandaan en realiseer me ineens dat het echt mijn dag niet is, het was een CHOCOLADE munt met de chocolade er nog in.Hoe is die hier op die diepte ooit terecht gekomen zeg.....

Ik wist genoeg, detector uit en naar huis, dit kost me minstens een avond om dit te verwerken, morgen maar weer verder zoeken.

Tja je hebt dus van die dagen dat het je gewoon niet mee zit!
Maar we blijven stug door gaan!!!!!!
Groetjes Giro.

_________________

hoezo stoppen? ben net begonnen, man !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
laguna112
Tinnen lid (50+ postings)


Geregistreerd op: 15-10-2005
Berichten: 88
Woonplaats: Arnhem
Browser: firefox 18.0
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Het was vrijdagochtend toen ik alweer vroeg ontwaakte uit mijn veels te korte maar o zo fijne droom.Je kent dat wel........


Je droomde vast dat je eigenaar was geworden van een steenfabriek,alleen toen je wakker werd stond alleen de schoorsteen nog overeind Very Happy .



Groeten Marc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Google DC zoeken

Auteur Bericht
bubba
Titaan lid (1250+ postings)


2


Geregistreerd op: 5-12-2005
Berichten: 1491
Woonplaats: utrecht
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

x erg leuk verhaal giro.
ik heb heeel veel van dat soort dagen(alleen die vertel ik verder nooit). :cry:
zo zie je maar dat het allemaal niet zo gemakkelijk is om je vitrine vol te krijgen haha.
je moet gewoon een doorzetter zijn,en niet zoals sommige misschien denken dat het allemaal een kwestie van geluk of perfecte akkers is(want die bestaan volgens mij niet). biertje

ene eh die droom met dat meisje erin ,was dat een vochtige droom? haha.
Very Happy
gr bubba
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
Klokkebaai
Zilveren lid (750+ postings)


Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 751
Woonplaats: Aarde
Browser: firefox 28.0
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk verhaal Giro. Very Happy

Dat wil ik helemaal niet weten. :|

_________________

Groetjes

Bart

Het kan regenen, waaien, heet of koud zijn, als ik zoek heb ik de tijd van mijn leven. Zeker als ik een mooie vondst schoonveeg van honderden of misschien wel duizenden jaren oud, mijn buik vol met vlinders. [love-smiley-020.gif]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Google DC zoeken

Auteur Bericht
martijn
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 15-11-2005
Berichten: 111

Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Giro.....ik wil je hartelijk bedanken voor je verhaal...........ik dacht dat ik gisteren een baal-dag had maar na het lezen van jouw verhaal weet ik dat het nog erger kan :sad: Confused :smile:

Ik was wezen zoeken op een akker waar vroeger markt gehouden werd........maar kwam er al vrij snel achter dat het plaatselijke loonbedrijf er al enkele jaren het berm-afval onder ploegt............nog nooit zoveel blikjes en troep naar boven gehaalt..........

Dus hierbij een oproep aan iedereen die wel eens in de kop van gelderland rond rijdt : GOOI GEEN TROEP UIT JE AUTO...........anders loop ik het straks weer omhoog te piepen.....

Groeten

Martijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Google DC zoeken

Auteur Bericht
giro
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 29-11-2005
Berichten: 148
Woonplaats: 5 meter onder de zeespiegel
Browser: msie 8.0
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

hallo daar,

Even voor de duidelijkheid!
Het was gewoon zo'n hele prettige droom over een knap, lief en bijzonder spontaan meisje wat je vriendelijk lachend bij de kassa helpt. Dus geen funzige of ranzige ideeen die sommige van jullie er op na houden........ hahaahaha

Groetjes Giro.

_________________

hoezo stoppen? ben net begonnen, man !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Google DC zoeken

Auteur Bericht
martijn
Bronzen lid (100+ postings)


Geregistreerd op: 15-11-2005
Berichten: 111

Browser: msie 7.0
BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Arme Giro.....nu kan hij nooit meer aan dat knappe lieve spontane meisje meer denken zonder dat hij die funzige praatjes van het forum in gedachte krijgt..... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Google DC zoeken
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   Printvriendelijke pagina
   Detecting Community Forum -> DC Courant -> Dagboek van een Zoeker
 
Tijden zijn in GMT + 1 uur, Wintertijd Nederland
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Naar DuitenDatabase (Postings: 654 Duiten: 445)

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in dit forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Googlepagina: GooglePullerPagina